Went-Dom Centrum Profesjonalnej Wentylacji » Produkty » Wentylacja profesjonalna » Wentylatory promieniowe » Wentylator LFB
LFB wentylator promieniowy
Wentylator LFB
Promieniowy wentylator niskociśnieniowy o napędzie bezpośrednim, przeznaczony do wentylacji pomieszczeń o niskim stopniu zapylenia. W przemyśle często stosowane w układach chłodzących, suszących, wentylacji warsztatów etc.
ZASTOSOWANIE
Wentylator przeznaczony do systemów transportu nieagresywnych i niewybuchowych gazów bez zanieczyszczeń.
Typowe zastosowania:
- wentylacja wywiewna i nawiewna w centralach wentylacyjnych lub indywidualnych układach wentylacji,
- układy suszenia, chłodzenia oraz wentylacji,
- układy filtracji powietrza np. ściany lakiernicze,
- transport pneumatyczny.
KONSTRUKCJA
- niskociśnieniowy wentylator promieniowy o napędzie bezpośrednim,
- wirnik zgrzewany z blachy stalowej ocynkowanej z łopatami pochylonymi do przodu, wyważany dynamicznie wg ISO 1940-1,
- obudowa spawana z blachy stalowej,
- siatka ochronna na wlocie,
- siatka ocynkowana na wylocie (dla wielkości 2-250),
- wentylator malowany na kolor niebieski RAL 5010 (kategoria korozyjności C3),
- maksymalna temperatura tłoczonego medium 80°C,
- temperatura otoczenia silnika od -20°C do +40°C,
- figura LG270.
SILNIK ELEKTRYCZNY
- asynchroniczny, jednofazowy, 230V 50Hz (o mocy do 1,5kW),
- asynchroniczny, trójfazowy, 230/400V 50Hz (o mocy do 3kW),
- asynchroniczny, trójfazowy, 400/690V 50Hz (o mocy od 4kW),
- stopień ochrony IP55,
- klasa izolacji F,
- do regulacji częstotliwościowej (silniki trójfazowe).
WYKONANIA SPECJALNE
- dowolna figura LG/RD,
- malowanie na kolor inny niż standardowy,
- malowanie w wyższej kategorii korozyjności,
- obudowa i podstawa z blachy stalowej ocynkowanej,
- wirnik, obudowa i podstawa z blachy stalowej nierdzewnej 1.4301,
- obudowa i podstawa z blachy stalowej kwasoodpornej 1.4404,
- silnik na inne niż standardowe napięcie oraz częstotliwość zasilania,
- silnik o innym stopniu ochrony IP,
- silnik wyposażony w czujniki lub dodatkowe chłodzenie,
- uszczelnienie między obudową a silnikiem (simmering),
- maksymalna temperatura tłoczonego medium powyżej 80°C,
- temperatura otoczenia silnika poniżej -20°C oraz powyżej +40°C.