HPB-F wentylator promieniowy
Wentylator HPB-F
Wysokociśnieniowy wentylator promieniowy o napędzie bezpośrednim. Wirnik nitowany z blachy aluminiowej, z łopatkami typu B, wyważany dynamicznie wg ISO 1940-1.WYMAGANE ZASTOSOWANIE PRZEMIENNIKA CZĘSTOTLIWOŚCI
ZASTOSOWANIE
Wentylator przeznaczony do systemów transportu nieagresywnych i niewybuchowych gazów bez zanieczyszczeń. Typowe zastosowania to:
- transport pneumatyczny,
- nadmuch w układach suszenia (np. maszyny graficzne i obróbka tworzyw sztucznych),
- systemy nadmuchu powietrza w układach spalania/obróbki termicznej (np. piece topialne).
KONSTRUKCJA
- wysokociśnieniowy wentylator promieniowy o napędzie bezpośrednim
- wirnik nitowany z blachy aluminiowej, z łopatkami typu B, wyważany dynamicznie wg ISO 1940-1
- obudowa odlewana z aluminium
- osłona wlotu ocynkowana
- podstawa spawana z blachy stalowej
- wentylator malowany na kolor szary RAL7042 (w wybranych wielkościach silnik malowany na RAL 5010)
- maksymalna temperatura tłoczonego medium 80°C
- temperatura otoczenia silnika od -20°C do +40°C
- figura LG270
SILNIK ELEKTRYCZNY
- asynchroniczny, trójfazowy, 230/400V, 100Hz lub 400V, 100Hz (w zależności od mocy silnika)
- klasa izolacji F
- stopień ochrony IP55
- wyposażony w zabezpieczenie termiczne PTC lub PTC i TP w zależności od modelu
- wersja FC wyposażona w niezależny moduł chłodzenia
WYKONANIA SPECJALNE
- dowolna figura LG/RD
- malowanie na kolor inny niż standardowy
- wirnik z blachy stalowej ocynkowanej
- wirnik z blachy stalowej nierdzewnej 1.4301
- wirnik z blachy stalowej kwasoodpornej 1.4404
- silnik o innym stopniu ochrony IP
- silnik wyposażony w czujniki lub dodatkowe chłodzenie
- temperatura otoczenia silnika poniżej -20°C oraz powyżej +40°C
PRZETWORNIK SILNIKA
Przetwornik zasilający silnik musi charakteryzować się następującym przyporządkowaniem U(f):
gdzie: U - napięcie znamionowe pracy silnika; f - częstotliwość 100Hz
Przy nieprzestrzeganiu zaleceń prąd silnika wzrasta nieproporcjonalnie i silnik napędowy nie osiąga obrotów znamionowych. W żadnym wypadku nie wolno ustawiać wyższej częstotliwości (prędkości obrotowej) na przetworniku, niż częstotliwość 100Hz podana na tabliczce znamionowej, ponieważ może dojść do przeciążenia silnika lub do uszkodzenia wentylatora z powodu zbyt wysokiej prędkości obrotowej.
Na przetworniku nie wolno ustawiać tzw. boosta, ponieważ powoduje to zbyt silnie nagrzanie silnika napędowego. W celu ochrony silnika napędowego należy podłączyć czujnik temperatury na odpowiednich wejściach przetwornika.