HPB-F 87Hz wentylator promieniowy

Wentylator HPB-F 87Hz

Wysokociśnieniowy wentylator promieniowy o napędzie bezpośrednim. Wirnik nitowany z blachy aluminiowej, z łopatkami typu B, wyważany dynamicznie wg ISO 1940-1.WYMAGANE ZASTOSOWANIE PRZEMIENNIKA CZĘSTOTLIWOŚCI

ZASTOSOWANIE

Wentylator przeznaczony do systemów transportu nieagresywnych i niewybuchowych gazów bez zanieczyszczeń. Typowe zastosowania to:

  • transport pneumatyczny,
  • nadmuch w układach suszenia (np. maszyny graficzne i obróbka tworzyw sztucznych),
  • systemy nadmuchu powietrza w układach spalania/obróbki termicznej (np. piece topialne).

KONSTRUKCJA

  • wysokociśnieniowy wentylator promieniowy o napędzie bezpośrednim,
  • wirnik nitowany z blachy aluminiowej, z łopatkami typu B, wyważany dynamicznie wg ISO 1940-1,
  • obudowa odlewana z aluminium,
  • podstawa spawana z blachy stalowej,
  • wentylator malowany na kolor szary RAL7042 (silnik w kolorze producenta),
  • maksymalna temperatura tłoczonego medium 80°C,
  • temperatura otoczenia silnika od -20°C do +40°C,
  • standardowa figura LG270.

SILNIK ELEKTRYCZNY

  • asynchroniczny, trójfazowy, 230/400 V, 50 Hz (połączenie w Δ dla 87Hz – technika 87Hz),
  • stopień ochrony IP55,
  • klasa izolacji F,
  • wyposażony w zabezpieczenie termiczne PTC,
  • wersja FC wyposażona w niezależny moduł chłodzenia,
  • wymagane zastosowanie przemiennika częstotliwości do prawidłowego działania wentylatora w technice 87Hz.

WYKONANIA SPECJALNE

  • dowolna figura LG/RD,
  • malowanie na kolor inny niż standardowy,
  • wirnik z blachy stalowej ocynkowanej,
  • wirnik z blachy stalowej nierdzewnej 1.4301,
  • wirnik z blachy stalowej kwasoodpornej 1.4404,
  • silnik o innym stopniu ochrony IP,
  • silnik wyposażony w czujniki lub dodatkowe chłodzenie.

PRZETWORNIK SILNIKA

Przetwornik zasilający silnik musi charakteryzować się następującym przyporządkowaniem U(f):

gdzie: U - napięcie znamionowe pracy silnika; f - częstotliwość 87Hz

Przy nieprzestrzeganiu zaleceń prąd silnika wzrasta nieproporcjonalnie i silnik napędowy nie osiąga obrotów znamionowych. W żadnym wypadku nie wolno ustawiać wyższej częstotliwości (prędkości obrotowej) na przetworniku, niż częstotliwość 87Hz podana na tabliczce znamionowej, ponieważ może dojść do przeciążenia silnika lub do uszkodzenia wentylatora z powodu zbyt wysokiej prędkości obrotowej. Na przetworniku nie wolno ustawiać tzw. boosta, ponieważ powoduje to zbyt silnie nagrzanie silnika napędowego. W celu ochrony silnika napędowego należy podłączyć czujnik temperatury na odpowiednich wejściach przetwornika.