HPB-F 200Hz wentylator promieniowy
Wentylator HPB-F 200Hz
Wysokociśnieniowy wentylator promieniowy o napędzie bezpośrednim. Możliwość pracy przy częstotliwości do 200Hz.
ZASTOSOWANIE
Wentylator przeznaczony do systemów transportu nieagresywnych i niewybuchowych gazów bez zanieczyszczeń. Typowe zastosowania to:
- transport pneumatyczny,
- nadmuch w układach suszenia (np. maszyny graficzne i obróbka tworzyw sztucznych),
- systemy nadmuchu powietrza w układach spalania/obróbki termicznej (np. piece topialne).
KONSTRUKCJA
- wysokociśnieniowy wentylator promieniowy o napędzie bezpośrednim,
- wirnik spawany z blachy aluminiowej, z łopatkami typu B, wyważany dynamicznie wg ISO 1940-1,
- obudowa odlewana z aluminium,
- podstawa spawana z blachy stalowej,
- wentylator malowany na kolor szary RAL7042 (silnik w kolorze producenta),
- maksymalna temperatura tłoczonego medium 80°C,
- temperatura otoczenia silnika od -20°C do +40°C,
- silnik umieszczony na podstawie z wibroizolatorami,
- standardowo figura LG270.
SILNIK ELEKTRYCZNY
- asynchroniczny, trójfazowy, 400V Δ, 200 Hz,
- stopień ochrony IP55,
- klasa izolacji F,
- czujniki termiczne (PTC).
WYKONANIA SPECJALNE
- dowolna figura LG/RD
- malowanie na kolor inny niż standardowy
- silnik o innym stopniu ochrony IP
- silnik wyposażony w czujniki lub dodatkowe chłodzenie
- temperatura otoczenia silnika poniżej -20°C oraz powyżej +40°C
PRZETWORNIK SILNIKA
Przetwornik zasilający silnik musi charakteryzować się następującym przyporządkowaniem U(f):
gdzie: U - napięcie znamionowe pracy silnika; f - częstotliwość 200Hz
Przy nieprzestrzeganiu zaleceń prąd silnika wzrasta nieproporcjonalnie i silnik napędowy nie osiąga obrotów znamionowych. W żadnym wypadku nie wolno ustawiać wyższej częstotliwości (prędkości obrotowej) na przetworniku, niż częstotliwość 200Hz podana na tabliczce znamionowej, ponieważ może dojść do przeciążenia silnika lub do uszkodzenia wentylatora z powodu zbyt wysokiej prędkości obrotowej.
Na przetworniku nie wolno ustawiać tzw. boosta, ponieważ powoduje to zbyt silnie nagrzanie silnika napędowego. W celu ochrony silnika napędowego należy podłączyć czujnik temperatury na odpowiednich wejściach przetwornika.